Κυριακή, 29 Δεκέμβριος 2013

Το παραμύθι του «έχω άδεια στο Βοτανικό και μπορώ αύριο να μπω και να χτίσω»...

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(11 ψήφο)

Τις μέρες που ακολούθησαν την παρουσίαση του πλάνου του Παν. Κι. για ένα γήπεδο 44.000 θέσεων στην περιοχή της Λεωφόρου από περιέργεια κοίταξα να δω τα σχόλια κάτω από τα ρεπορτάζ που αφορούσαν τη θεματολογία του πλάνου.

 

Γράφει ο Norther13

 

Παρότι η πρόταση αυτή του Παν Κι έδινε απαντήσεις σε όλους του τομείς, παρότι ακόμα και σήμερα υπάρχει διαθέσιμο το υλικό της παρουσίασης στο διαδίκτυο για να το ξαναδεί όποιος έχει συγκεκριμένες απορίες, υπάρχουν ορισμένοι που έχουν λάβει την ιδιότητα του πολεοδόμου, του αρχιτέκτονα, του νομικού, του πολιτικού μηχανικού, και δεν ξέρω και εγώ ποιού άλλου προκειμένου να πουν την ανακρίβεια και την παραπληροφόρηση τους.

 

Τι πειράζει άλλωστε; Μήπως το να πεις σήμερα ψέματα, και το να παραπληροφορείς είναι κάτι που κοστίζει;

 

Από πριν κιόλας την παρουσίαση οι μηχανισμοί έπιασαν δουλεία... Μέρες πριν συγκεκριμένοι πάντα χρήστες χωρίς να έχουν δει τίποτα, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα για το τι περιλαμβάνει το πλάνο του Παν Κι, ξεκίνησαν ένα γαϊτανάκι απαξίωσης και προπαγάνδας προκειμένου να δημιουργήσουν κλίμα.

 

Χαρακτηριστικά θυμάμαι πως λίγες ώρες πριν από την εκδήλωση, κάποιος σχολίασε ότι «κάποιοι πουλάνε παραμύθια στον κόσμο του Παναθηναϊκού αφού δεν μπορεί να σηκωθεί γήπεδο μεγαλύτερο των 30.000 θέσεων, διότι η περιοχή.. δουλεύει με συγκεκριμένο ΣΔ...»

 

Βέβαια ο συγκεκριμένος ξερόλας δεν ανέφερε με ποιόν συντελεστή δόμησης δουλεύει η περιοχή αλλά ούτε όταν πήρε την απάντηση του το ίδιο βράδυ επιχείρησε να καλύψει κάπως τις ανακρίβειες του... Φυσικά το γήπεδο που παρουσίασε ο Κίμωνας Βενέρης είναι 44.000 θέσεων, και σχεδιάστηκε με ΣΔ 1 ενώ στην περιοχή ισχύει ΣΔ 3...

 

Φυσικά τα παραδείγματα είναι δεκάδες. Ένα μωσαϊκό από αμαθείς και ημιμαθείς χρήστες οι οποίοι αγνοώντας κάθε απάντηση που τους δίνεται έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια απαξίωσης του πλάνου του Παν Κι προβάλλοντας συνεχώς εμπόδια και δυσκολίες εκεί που δεν υπάρχουν.

 

Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως το σύνολο της μελέτης δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα καθώς υπάρχουν και άλλες λεπτομέρειες που θα γίνονται γνωστές τόσο σε ανταποδοτικά για την περιοχή οφέλη όσο και για το ίδιο το γήπεδο..

 

Βεβαία για έναν παράξενο λόγο οι ίδιοι χρήστες που προσπαθούσαν να βρουν μελανά σημεία και «αδυναμίες» στο σχεδιασμό του Κίμωνα Βενέρη είναι οι ίδιοι που προβάλουν σαν αντεπιχείρημα τη λύση του Βοτανικού.

 

Του Βοτανικού που δεν έχει προβλήματα, του Βοτανικού που δεν κόλλησε ποτέ, του Βοτανικού που δεν έχει τελματώσει, του Βοτανικού που....μπορούμε αύριο να μπούμε και να χτίσουμε εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση...

 

Μ' αυτό ακριβώς το μότο έχουν πάρει σβάρνα κάθε site κάθε blog επιχειρηματολογώντας υπέρ μιας βαλτωμένης και ανέφικτης λύσης συνοδεύοντας το παραπάνω ψέμα με το ότι το γήπεδο έχει απεμπλακεί με το εμπορικό του Βωβού και την τύχη της ανέγερσης του..

 

Και φυσικά κάνουν πάρτι διότι ξέρουν ότι κανείς δεν θυμάται λεπτομέρειες της υπόθεσης αφού με τις χιλιάδες τροπές που έχει πάρει η ιστορία άπαντες έχουν μπερδευτεί και έχουν «χαθεί».

 

Σε καμία φυσικά περίπτωση δεν είναι αλήθεια ο παραπάνω ισχυρισμός. Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει ότι εφόσον βρούμε χρηματοδότηση μπορούμε να μπούμε να χτίσουμε στο Βοτανικό, σε καμία περίπτωση δεν είναι αποκομμένο το γήπεδο με την τύχη της ανέγερσης του εμπορικού του Βωβού, σε καμία περίπτωση το μοναδικό πρόβλημα στο Βοτανικό είναι η εύρεση χρηματοδότησης του.

 

Το μόνο αληθές είναι ότι υπάρχει άδεια η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί στην περίπτωση που βρεθούν οι προβλεπόμενες θέσεις πάρκινκ. Και εδώ ερχόμαστε στην αιτιολογία για το γιατί δεν μπορούμε εν τέλει να χτίσουμε.
Εδώ αρχίζει να καταρρίπτεται ο ισχυρισμός του «μπαίνω αύριο και χτίζω..».

 

Όπως είναι γνωστό... το γήπεδο στο Βοτανικό θα χρησιμοποιούσε τις υπόγειες 1800 θέσεις πάρκινκ τις ημέρες των αγώνων. Πάρκινκ που πατάει σε έκταση που ανήκει στη ΜΒΔΤ και το οποίο θα κατασκευάζονταν για τις ανάγκες του εμπορικού.

 

Υπάρχει και η σχετική σύμβαση με την οποία η εταιρία θα παραχωρούσε το πάρκινκ για τις μέρες των αγώνων στον Παναθηναϊκό έναντι συμβολικού μισθώματος.. Δηλαδή αυτές οι 1.800 θέσεις πάρκινκ οι οποίες είναι απαραίτητες για την αδειοδότηση και τη λειτουργία του γηπέδου πατάνε σε έκταση που ανήκει στη ΜΒΔΤ (Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική), θα πρέπει να κατασκευαστούν από αυτή παράλληλα με το εμπορικό, θα ανήκουν στην ίδια και ο Παναθηναϊκός θα πρέπει να περιμένει να χτιστεί το εμπορικό ώστε να δηλώσει τις θέσεις αυτές. Σε διαφορετική περίπτωση πολύ απλά η άδεια δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί...

 

Και βέβαια η τύχη του γηπέδου στο Βοτανικό είναι και σε ένα άλλο σημείο "δεμένη" και εξαρτημένη με την ανέγερση του εμπορικού ακόμα και σήμερα.

 

Όπως αναφέραμε σε παλιότερα άρθρα ο σημαντικότερος και ουσιαστικότερος παράγοντας για τη χρηματοδότηση και τη δανειοδότηση ενός γηπέδου είναι η ύπαρξη εμπορικών χώρων οι οποίοι θα λειτουργούν σε καθημερινή βάση και θα αποφέρουν σημαντικά ετήσια έσοδα στην ομάδα.

 

Έτσι αρχικά σχεδιάστηκε και το γήπεδο στο Βοτανικό, με επαρκείς χώρους ικανοί να υποστηρίξουν το έργο τόσο για την δανειοδότηση και την αποπληρωμή του, όσο και στην επιβίωση και την οικονομική σταθερότητα και αυτάρκεια του συλλόγου..

 

Εμπορικοί χώροι ο οποίοι κρίθηκαν αμετάκλητα συνταγματικοί και νόμιμοι από την ολομέλεια του ΣτΕ όταν αυτό αποφάσισε να σταματήσει τη Δ.Α (Διπλή Ανάπλαση) εξαιτίας των κτιρίων του δήμου Αθηναίων και του Βωβού.

 

Έτσι στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεκολλήσει τη Δ.Α, η υπουργός Τ. Μπιρμπίλη προκειμένου να περάσει ένα Π.Δ έκτρωμα, αφού μείωσε το Σ.Δ. του εμπορικού του Βωβού, αφού εξαφάνισε τα δημοτικά κτήρια που ήταν να κατασκευαστούν στην περιοχή όπως και των πολυλειτουργικών εγκαταστάσεων που τα συνόδευαν, αφού κατήργησε το κλειστό μπάσκετ της ΚΑΕ, έβαλε χέρι και στις εμπορικές χρήσεις του γηπέδου οι οποίες αρχικά κρίθηκαν αμετάκλητα συνταγματικές από την ολομέλεια του ΣτΕ.

 

Και βέβαια χωρίς κανένα λόγο εκτός από τις εμπορικές χρήσεις του γηπέδου έβαλε χέρι και στο ίδιο το γήπεδο.. αφού ακύρωσε τη δυνατότητα επέκτασης της χωρητικότητας του από τις 40.000 στις 50.000 θέσεις περιορίζοντας το αυστηρά στις 40.000 θέσεις.

 

Μοιραία όμως η τροπολογία Μπιρμπίλη ακυρώνοντας το συνοδευτικό εμπορικό παραπλεύρως του γηπέδου, άλλαξε δραματικά τα δεδομένα σχετικά με τη δυνατότητα βιωσιμότητας του project.

 

Και αυτό γιατί οι εμπορικοί χώροι που καταργήθηκαν μεταφέρθηκαν οι μισές εντός του κελύφους του γηπέδου ενώ οι υπόλοιπες εντός του εμπορικού κέντρου του Βωβού έναντι μικρού μισθώματος.

 

Με λίγα λόγια τόσο οι 1.800 θέσεις πάρκινκ απαραίτητες για την ενεργοποίηση της άδειας, όσο και ένα σημαντικό μέρος των εμπορικών χρήσεων.. εξαρτώνται από την τύχη της ολοκλήρωσης του εμπορικού κέντρου.

 

Έτσι ερχόμαστε στην κορυφή του προβλήματος που είναι η τύχη του εμπορικού κέντρου..

 

Η εταιρία ΜΒΔΤ η οποία θα κατασκεύαζε το έργο, βρίσκεται πλέον υπό καθεστώς πτώχευσης και κανείς δεν ξέρει με σιγουριά αν θα μπορέσει εν τέλει να ολοκληρώσει την ανέγερση του εμπορικού.

 

Όπως μάλιστα δηλώνει και ο ίδιος ο Άρης Βωβός η σκέψη της εταιρίας είναι να κάνει γραφεία τελικά και όχι εμπορικό.. Αν όντως συμβεί αυτό.. πως είναι δυνατόν να πάρει ο Παναθηναϊκός τα συμφωνηθέντα τ.μ από το εμπορικό αυτό όταν δεν θα κατασκευαστεί ;

 

Χαρακτηριστικά αναφέρει..

 

Τέλος για την εταιρεία και γενικά επιχειρηματικά, ίσως τη συμφέρει, να μην κάνει ένα Mall, αλλά να ξαναπάρει στα χέρια της τα 100 στρέμματα, με συντελεστή δόμησης στα 0,8! Αυτόν που ήταν αρχικά. Αυτή η εποχή δεν προσφέρεται για εμπορικά. Θα μπορούσαν να γίνουν γραφεία και ενδεχομένως κάποιες άλλες δραστηριότητες!


Απλά θα έπρεπε στο σκελετό του εμπορικού να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις, αφού το ύψος δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 12 μέτρα, αλλά αυτό δεν είναι τόσο κακό.


Με ξεκάθαρες πλέον δηλώσεις από τους άμεσα εμπλεκόμενους διαπιστώνουμε ότι υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα και στην εξασφάλιση σημαντικών και απαραίτητων εμπορικών χρήσεων και στην αδειοδότηση του ίδιου του γηπέδου. Πρόβλημα που προκύπτει από τη σύνδεση των δύο αυτών κτιρίων και των συμφωνητικών που υπάρχουν ανάμεσα στον Παναθηναϊκό και την εταιρία.


Έτσι πολύ απλά καταρρίπτεται η θεωρία και το παραμύθι που χρησιμοποιούν συνεχώς στα σχόλια, που λέει ότι ο Παναθηναϊκός έχει άδεια στο Βοτανικό και αύριο ακόμα εφόσον βρει χρηματοδότηση μπορεί να μπει και να χτίσει...

 

Δεν μπορεί κανένας Παναθηναϊκός να μπει να χτίσει πουθενά και τίποτα.. διότι πολύ απλά για να το κάνει... θα πρέπει η ΜΒΔΤ να ολοκληρώσει την κατασκευή του εμπορικού της, κάτι που όπως αναφέρει και ο ίδιος ο εκπρόσωπος της, ενδέχεται να μην γίνει..

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Join us on Facebook
Follow us on Twitter